måndag, november 21, 2005

Skrev ingenting igår. Någon ringde för några dagar sedan och bad mig arbeta. Vet inte varför jag gjorde det. Jag borde verkligen gjort något "meningsfullt" istället.
Nu sitter jag i skolan efter en lång dag utan särskilt mycket innehåll.

Dagens reflektion grundar sig att Benito borde skaffa en almanacka. Almanackan är mobiltelefonens motsats. Det som skrivs i en allmanacka står ristat i sten och kan möjligtvis pillas bort med stor ansträngning och suddgummi. Mobiltelefonen symboliserar en ständig möjlighet att ändra sig och lämna återbud och vela. Den är essensen av den flexibla och kaotiska sociala värld vi nu rör oss i.

U.J.

1 Comments:

Blogger A said...

apropå detta: finns det folk som använder kalendern i mobiltelefonen egentligen? själv skulle jag aldrig komma på tanken. fast jag har ju inte ens en vanlig almanacka. det är på grund av/tack vare en kombination av snålhet och gott minne. eller nej, inte snålhet, snarare klokhet.

5:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home