måndag, juli 16, 2007

Arbetslös i Borås

Sedan en tid är jag arbetslös. Det går -som man kunde vänta- inte särskilt bra. Fan ska vara arbetslös i Borås. Det är banne mig smått omöjligt. Man hinner inte komma hem förrän folk försöker kasta jobb över en. Nio assistentpass kom omgående. I går fick jag fyra till och jobbar alltså typ halvtid fram till Mallorcaresan då det ju blir dubbelarbete. Dessutom är det tal om att semestervikariera någon månad på heltid i höst.

Mycket bra, bortsett från att det är motsatsen till allting jag vill ha ut av arbetslivet och gör mig till motsatsen till den jag vill vara i arbetslivet.
Mitt ursprungsmotiv var att kompensera för den klena vinsten med Grönlandsresan och min dyra semesterresa men jag anar att det kommer gå vida bortom det.
Jag är rädd att jag lider av duktig-flicka-syndromet.


U.J.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

;) borde det inte vara duktig kille syndrom när det gäller dig

6:12 em  
Anonymous Anonym said...

Möjligt men jag vet inte riktigt vad det innebär. (Har bara 40 p beteendevetenskap och det rymdes inte där.) Jag är lite osäker på om det finns ett duktig-pojke-syndrom. Man hör ju åtminstone inte talas om det så ofta. Duktighet hos pojkar betraktas sällan som ett problem eftersom det i regel är en bristvara.

U.J.

6:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home