måndag, april 23, 2007

Sådär mellan igen...

Det är världsbokdag idag. Jag borde vara i Ulricehamn. Sparrepriset delas ut idag. Det kunde vara kul att se hur u-hamnarna utformar en sådan tillställning, men jag iss inte. Med huvudet fullt av Grönland har jag nog att göra ändå. Och ingen har ringt och sagt att jag vunnit så det hade nog mest blivit ännu en påminnelse om att jag inte kommer någonstans. Det kunde hursomhelst vara kul att se om det är någon man känner som vinner. Men, nej.

Tyvärr är jag lite för trött för att göra något vettigt istället. Men jag har åtminstone firat världsbokdagen med att läsa ut Hemingway.

I morses fick jag ett mäjl med en bifogad bild som föreställde en torkställning. Jag blev helt till mig. Jag vaknar till några gånger om dagen och undrar om det inte är något jag yrat ihop. Det är spännande, och lite skrämmande. Och jag klamar mig fast vid den första regel jag skrev åt högskolans uppdragsstudenter:
Var inte rädd. Det kan verka läskigt, men det är livet också.


U.J.