fredag, oktober 19, 2007

Jobbsök i det tjugoförsta seklet

Jag har varit på väg att göra det i månader och idag ser det faktiskt ut som om jag ska lyckas anmäla mig till DIKs korga-jobb-pool.
För att göra det måste man skriva ett personligt brev som passar till alla.
Efter att ha försökt komma undan hela förmiddagen har jag nu skrivit ungefär en tredjedel.
Och upptäcker att det blir en sabla kontaktannons.

"Hej. Jag har varit ute i världen men är nu hemma igen och redo för nya äventyr. Jag gillar allt och tror på ett liv efter 25. Gillar skogsprommenader och mysiga hemmakvällar. Svar till 'Hoppfull'"

Jag borde fräsa till dem att jag har fast sällskap men att jag kan tänka mig en kortvarig, yrkesmässig relation på dagtid.

Dagens ord är antiprepositionalist, alternativt postprepositionalist.

U.J.