lördag, november 10, 2007

Listan 2007

Det finns två syften med denna blogg. Dels är det en håll-koll-på-blogg som en handfull bekanta kan titta till då och då ifall de vill veta vad jag håller på med. Dels är det ett förhållandevis ogenerat sätt för mig att distribuera mina önskelistor.

Som jag tidigare skrivit finns det egentligen inga anledningar eller ursäkter att ge mig presenter men eftersom några säkert kommer att försöka iallafall kommer här årets upplaga.

Utan inbördes ordning:

* Medlemskap i SFIS
* Winnerbäcks Daugava
* Prenumeration på Kapten Stofil från och med nr 29. (Jag har alltså höstens dubbelnummer)
* Förnyad prenumeration på Fantasin
* Att pengar skickas till välgörande ändamål, framförallt till projekt som stödjer miljö och jämställdhet som är två av vår tids ödesfrågor och aldrig kommer att kunna lösas med hjälp av småskaligt entrepenörsskap.
*(Fortfarande):Ovidius Naso. Ovidius Metamorphoser. Förvandlingar i femton böcker av Publius Ovidius Naso i fullständig svensk tolkning av Harry Armini. Utgiven på uppdrag av Svenska Akademien under redaktion och med inledning av Tönnes Kleberg och med register av Bror Olsson. Allhem, Malmö 1969. - en raritet tillgänglig för ynka 750 pix på Ryös Antikvariat i Stockholm, enligt www.antikvariat.net =) Förkortade upplagor är räknas inte.
*Att borgarna skärper sig.
*Biljetter till Jekyll&Hyde i Stockholm
*Biljetter till My Fair Lady i Göteborg, och gärna sällskap för den delen.
*Chicken pox-skivor (alla utom den där som heter något med Poker Game).
*Medlemsskap i Rydbergsällskapet.

Framförallt är jag lycklig så länge jag slipper få någon mobiltelefon. Jag behöver inte heller någon ny almanacka för 2008.

Det finns ytterligare några idéer. Jag har planer på att önska/skaffa en hemsideadress, läsdagböcker, SH3, och (till våren) ett gymkort men det återstår vissa efterforskningar så jag återkommer vid ett senare tillfälle.

Jag har hursomhelst fått en fin present av staten. En resa till Falun och guidning i lasarettets bibliotek. Jag sattes på vågen. Vet inte om jag höll måttet. Det var hursomhelst trevligt och spännande. Och så hann jag läsa nästan en hel roman av Hemingway på tåget.

U.J.