fredag, april 18, 2008

Leve handskriften!

Just som jag började tvivla på mitt stenografiska projekt inser jag att handskriften är framtiden. Jag lever i oroliga tider, bland annat väntar jag svar på en artikel, och är med missbrukarens hängivenhet beroende av mäjlen. Vilket blir ännu värre av att de enda som vill mig något numera är BIBLIST.
De sekunder jag kan låta bli att tänka på e-posten (tack och lov för att gmail uppdaterar sig själv!) är jag sjukt lättstörd med andra saker.
Då har jag några gånger i desperation tagit ett av mina halvillegala bokmässeblock och satt mig i fåtöljen i sovrummet för att försöka få lite "struktur", som jag inbillar mig. I själva verket visar det sig plötsligt att jag skriver. Och jag försöker lura mig själv och säga att det bara är stödord men det blir lik förbaskat sammanhängande text som jag skriver ord för ord och som faktiskt fungerar ganska bra. (Inte nobelprisklass kanske men bra nog för mig och texterna jag håller på med just nu.)

Någon gång kommer nog studien om hur mycket skada en Internetanslutning innebär för effektiviteten. Tills dess får jag nöja mig med att intensifiera stenografiträningen.

U.J.