tisdag, februari 03, 2009

Den orädde professorn lever!

Jag har varit lite orolig ett tag. Ett normalt år ger Dick Harrison ut minst tre böcker, ofta fyra, men när jag senast kollade i det-som-snart-är-känt-som-före-detta-akademibokhandeln var de senaste böckerna på hans hylla från typ 2007.
Alltså har jag varit lite orolig. Kanske har han bara haft ett sabbatsår men man börjar givetvis misstänka depression, sjukdom eller död.
Men nu vet jag att karln lever. Han är tillochmed odödlig. Han finns nu som seriefigur!

På senaste Bild och bubbla är han rentav omslagspojke. Han poserar på månen framför en röd-vit-rutig raket. Rubriken är (fritt citerad):"Dick Harrison reser jorden runt i Tintins fotspår."

Jag har tyvärr inte läst tidningen än, men ett sådant projekt kan givetvis ta sin tid.

Jag antar dock att B&Bs budget inte räcker för att skicka honom till månen. Det lär dessutom vara svårt att få visum till Syldavien numera.

U.J.