lördag, juli 22, 2006

Nu är det sommar!

Nu har jag badat. Alltså är det sommar. Åtminstone ikväll. Egentligen är det skandal att det inte blivit av förrän nu. Borde skett för åtminstone två månader sedan.
Fast egentligen är det inte konstigt. Jag har ju bestämt mig för att det inte är sommar. Jag går inte ens i kortbyxor på jobbet. Mamma undrar nog hur jag orkar. (Har man haft långkalsonger under uniformen på order vid samma temperatur är det inte svårt alls). Andra tycker nog att de är semestertider och att då ska man ligga på stranden, även om det blir efter jobbet.
Men för mig är det inte semester. För mig är det sommartermin. Och när man väl bestämt sig för det är det inte vidare svårt att sitta inne och plugga (även om kvalmet är lite besvärande).

Det hindrar inte att jag tror att jag kommer att ha ett mer "svenskt" vis att fira sommar nästa år. Då är jag förhoppningsvis hederlig. Det hindrar inte heller att jag börjar längta efter frost och regn och snö.

Inte alltför överaskande men intressanta sanningar om bloggare har förresten kommit i dagen.

U.J.