torsdag, juni 08, 2006

Åter

Nu har jag varit och farit i några dagar. 72 timmars jobb sedan i lördags. 24 timmars nattjour. Jag kommer att leva på den här resan i en månad, men inte i samma bemärkelse som de andra resenärerna.

Man ser ofta uppgifter om någon siffra (16? 30?) som sägs motsvara antalet gånger/dag den genomsnittlige pojken/killen/mannen tänker på sex. Vilken siffra det än är så är den platt intet mot antalet gånger jag tänkt på min lön de senaste dagarna. Jag antar att jag är stressad. Flera gånger insåg jag förvirrad att de andra betalat för att åka med på resan medan jag oavbrutet tänkte på jobb och betraktade raster mest som en störning i min läsning (jag hann med två magisteruppsatser.)
Det var nog ett tecken på stress. I teorin var det en resa som skulle passa mig mycket bra. Jag tror tex aldrig att jag haft någon längre kontakt med en dansk bussguide innan och det ger en del intressanta insikter. Och det var långa konversationsdramer till middagar på kvällarna, vilket jag börjar lära mig att värdera. En del trevligt folk också, även om jag gjorde mitt bästa för att hålla mig i bakgrunden.

Nu är jag hemma igen och har varit på seminarium. Massor att göra och en hel del reflektioner jag tänkt skriva här men som vanligt ingen tid.

U.J.