fredag, september 01, 2006

Arbete?

Det var inte meningen men idag har jag arbetat med BAM nästan hela dagen. Jag har skickat 20 mäjl idag, varav 18 var BAM-relaterade på det ena eller andra sättet. Vissa av dem efter mall men alla med någon form av personlig anpassning.
Och det märkliga är att man är så matt när det är slut. Det här är väl inget jobb i egentlig mening men trött blir man likfullt. Om inte annat av monotonin i att sitta framför datorn och den ständiga skräcken att göra bort sig. Och för att vanka av och an och skjuta upp saker naturligtvis.
För att parafrasera Kafka: Detta arbete är ett slags förövning som helvetet genomför vid planering av mitt framtida liv som tjästneman
Nåväl, nu borde en hel del saker vara ur världen för ett litet tag.
(Egentligen är det ju bara kul och egentligen är det ju saker jag vill göra, men som jag återigen haft för ont om tid till eller för dålig initativförmåga.)

Nu är det tydligen snart helg och i morgon ska jag tydligen gå på Liseberg (igen).

Bibliotekarier och alla andra: http://labben.abm.uu.se/boi_bg4_04/bibtest.php

U.J.