tisdag, februari 27, 2007

Rean är inställd

Idag är det tydligen bokrea men det blir ingen för mig i år. Möjligtvis en liten sväng på lördag, men det skulle inte förvåna mig om jag åker på att vara assistent då.
Idag har jag jobbat mellan kl 7:30 och 19:00. Jag ska inte säga att jag hade varit lyckligare om jag gjort det som personlig assistent men då hade jag åtminstone känt mig rik. Det är typ 8-9 timmars arbetsdag idag. Såsom det skrivs och räknas.

Och jag kan glömma att lämna in programmeringsuppgiften i tid.

Liksom jag vet att jag kan glömma åtminstone en del av utdelningen av Borås Tidnings debutantpris. Synd, i synnerhet som jag tvingat en gammal lärare att skicka schemat till mig.

Och just när jag skriver det här missar jag en alldeles speciell estradpoesitävling i Borås, som jag verkligen hade tänkt gå på.

Den här våren har en rolig vecka. Det är den här. Jag har oflax.

Jag trordde att jag jobbade de sista tre timmarna på adrenalin men det stämmer nog tyvärr inte. Jag var inte arg nog att bli snabb. Jag var mest ledsen.

U.J.