torsdag, februari 15, 2007

Andhämtning

I går var inte mycket till dag. Stressade genom jobbet för att sedan gå på stan i Borås (vill man må dåligt är det bara att gå en sväng på Åhléns) och köpa strumpor för halva dagslönen som
1. Var fula (tyckte jag redan i affären)
2. Bara kan tvättas i 40 grader (upptäckte jag när jag kom hem.

När jag sedan kommer hem igen har jag fått mäjl från min examenator: Min hemtenta saknar "röd tråd" (kan inte minnas att det krävdes någon sådan) och behöver redigeras. Alltså är jag inte färdig med mina studier som jag trott sedan jag lämnade in för sju veckor sedan (minst) och har halvljugit i jag-vet-inte-hur-många platsansökningar.

Kvällen blev tackochlov betydligt bättre, mycket bra rentav.
Idag har jag vandrat omkring med mina moppar istället för att köra bil, som någon sorts symboliskt straff för att jag drack vin igår.
Och så har jag arbetat länge som högst konkret straff för att jag gått ifrån tidigt två gånger den här veckan.
Nu har jag fått nyhetsbrev från sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren. De skriver en del om alla utställningar som ska hållas (ganska många) och rapporterar lite från bokmässan i Örebro (eller framförallt vägen dit)
Däremot är det andra nyhetsbrevet då det inte nämns att vi filar på en liten jubileumsskrift. (Det är möjligt att alla andra vet om det sedan något årsmöte men jag har faktiskt inte sett det i skrift.) Skriften är kanske ett litet triumfkort att dra fram när den är färdig:
- Tadaaa! Medan ni tittade bort har vi svängt ihop en festskrift!

Och så skriver de lite om några böcker och om färgavvikelser på omslagsbilder för olika upplagor. Och jag funderar lite på vad jag ska tycka om hela grejen. Jag har verkligen gillat att plöja några av böckerna men jag känner inte riktigt igen mig i tonen. Jag kanske blir en besvärlig eller otrevlig medlem? Avgiften är hursomhelst överkomlig. Jag får väl se om jag kan komma på årsmötet nästa år för att få lite mer perspektiv.

Förresten börjar det nog bli hög tid att göra de där sista ändringarna och få iväg artikeln nu.

U.J.