måndag, januari 15, 2007

Fram till fasta?

Det är en underlig vinter, och då menar jag inte vädret. Jul och nyår kom och gick lika fort. I lördags var det tjugondag Knut. I går hade vi besök här för att dricka upp glöggen så vi passade på att stöka lite. På tjugoförstedagen kom alltså julstöket vi inte hann med före jul och idag tror jag nästan att julfriden är här.
Uppsatsen är borttrollad och jag har hittills inte fått någon restuppgift på min sista hemtenta. Innan det där är överstökat kan jag inte ansöka om examen och det kan finnas skäl att då det är möjligt skjuta upp jobbsökandet till det är ordnat. Och iochmed härjandet igår lider vi faktiskt nästan brist på hushållsarbete. I morses funderade jag på att lyssna på en dokumentär om Jakob Hellman och insåg att det inte fanns någon strykning eller liknande att ägna sig åt under tiden.
Egentligen är det dags att söka jobb och det är hög tid att sätta fart på ERL-artikeln och dokumentationen av BAM men just idag kommer jag nog att glida omkring och skicka länge uppskjutna mäjl, gå små ärenden och läsa i en roman. Och så ska jag träna vidare med jojon som jag tog i hit från U-hamn efter julstädningen.

För övrigt:
Behöver den här bloggen snäppas upp lite och enklast är ju att göra det utseendemässigt. Detta innebär två saker.

1. Det är något kasst med utseendet. Detta vet jag eftersom Elin Boardy (som jobbar i redaktionen för Fantasin och därför per definition har god smak) i en bloggkommentar har ondgjort sig över vit text på svart bakgrund.
Dessutom gillar jag inte riktigt hur det ser ut. Framförallt ser alla texter väldigt långa ut. Kan marginalerna ändras? Bör jag byta teckensnitt?
Alla förslag till förändringar mottages varmt.

2. Jag borde nog försöka ordna några länkar. När jag började skriva här fanns det ett halvdussin socio-bloggar i bekantskapskretsen som länkade till varandra men nu när jag sent om sider börjar länka verkar åtminstone hälften av dem ha avsomnat. Is there anyone alive?
Den som vill ha en länk eller liknande kan gärna höra av sig till mig om det på något sätt.

U.J.