måndag, december 11, 2006

pursk

Ännu en sådan där mellandag då jag egentligen har ganska mycket att göra (hemtentan ska vara inne på fredag och då ska jag bevisa att jag läst två böcker som jag inte läst än) men då - än så länge - inte särskilt mycket händer.

Det fortsätter höststorma. Någon tillrest unge utanför ishallen i veckan utbrast tydligen:
- Hur mycket kan det regna i den här staden egentligen?
Staden försvarar sitt rykte.

Det har ju varit SM här i stan, men 83 % av Borås befolkning har troligen inte märkt något. Och man känner sig lite sliten av allt sittande och trött redan nu inför att man kommer att dras med till VM i Göteborg 2008. Man blir faktiskt trött av att se på sport. Sporten var konståkning, inte helt oävet och hade jag inte annat för mig hade jag kanske sportbloggat lite.

Fast nu är det en sådan där mellandag igen -jag har bara mellandagar - och det känns som om man bara kan prata om konståkning och rymden och båda två är intressanta men det har varit en lite för stor dos och något mer fanns det väl i livet? Det finns åtminstone lite i mitt just nu. Hemsnickrad science fiction och beståndsutveckling åtminstone, men det är ju inget man kan prata om.

U.J.