tisdag, februari 06, 2007

Min eld är den minsta i Ulricehamn...

.. men den här dagen kan bli skaplig. Klockan är tolv, jag har jobbat färdigt sedan sisådär två timmar, fräschat upp mig, sökt ett jobb via telefon (!) och skickat uppföljningsuppgifter. Nu blir det Ester för resten och det finns ju några timmar kvar.
Artikeln är skriven från början till slut men så bra som den var i mitt huvud är den naturligtvis inte. Ska plocka isär den i delar, smörja in den och se om det blir några delar över när jag sätter ihop den igen. Den måste kortas ned med 1,5 sidor. Tyvärr måste artikeln undan nu. Den är redan försenad och jag börjar inse att jag har mycket annat som jag har försummat.

Jag börjar vänja mig vid städjobbet nu och tycker det är ganska trevligt att gå runt och feja lite, men den där städar-amnesin är inget vidare. När jag höll på med något kom jag på något bra inledningsuppslag till den stundande serien "Ten things I hate about städjobb" men nu när jag sitter så att jag kan skriva ned den är den givetvis bortflugen.

U.J.