torsdag, mars 01, 2007

BT-priset

Kvällen blev en rätt bra tillställning. Khemiri är en fantastisk estradör, men jag vågade inte störa honom för att be om en autograf i min nya Montecore-pocket, och då hade jag ändå varit och köpt en penna. Typiskt mig. Och kanske lite extra typiskt arbetar-urban. Nu är jag knappast vidare lysande när jag leker student heller men faktum är att mina brister förvärras när jag arbetar. Mina talfel, min blyghet och tveksamhet, mitt bordsskick, min lättja och min dåliga hållning, allt det blir sämre under perioder då jag kroppsarbetar. Det är inte så lätt att bygga upp en tjänstemannapersonlighet medan man städar.

Hursomhelst, kvällen var bra. Jag har köpt en ny novellsamling (Brist) och fått den signerad. Och M vann! Mycket roligt. Nu väntar jag bara på att någon på Modenista ska komma sig för att trycka boken också.

Jag tog lite anteckningar, det hände en del kul grejor som jag känner att jag kanske borde skriva om men jag är trött nu. Kanske någon annan gång, om några dagar eller så. (När jag skriver så brukar det inte båda gott.)

U.J.