torsdag, augusti 16, 2007

Jag vill ha tråkigt!!!

Och så har jag kollat i allmanackan och fått en sådan där stresschock igen för det visar sig att det är redan i övermorgon som jag ska till Huskvarna på konsert och en vecka senare skall jag resa till Mallorca.
Och jag vill inte ut och resa igen. Jag har precis börjat komma in i någon sorts trivsam och hyggligt effektiv hemma-lunk. (Det tar ett par dagar.) Dessutom har jag en hel del viktiga saker att göra.
Jag skriver artiklar. "Riktiga" artiklar. Publicering är inte garanterad men det finns en sportslig chans. Kanske kan jag bli "litteraturvetare och skribent" i verkligheten också, inte bara i Ester-sällskapet.
Och det är en hel liten hög jobb som borde sökas innan jag reser och ett och annat gammalt spöke som ska fördrivas.

Som tröstare på Mallorca tar jag med mig Gustaf af Geijerstam, Emelie Flygare-Carlén, Ola Hansson och Viktor Rydberg. Jag hade tänkt att Ellen Key skulle få följa med också men jag tvivlar på att jag kommer få tillräckligt mycket tid. Men jag är hursomhelst inställd på att det kommer att bli eländigt. Är det något man inte vill ha nu är det ju sol och bad och sprit (som jag dessutom inte ska dricka).

Och så har jag drabbats av en svår frestelse. Jag tror att jag vill handla några flaskor sovjetisk champagne som inte finns på bolaget. Jag inbillar mig att det kunde vara roligt att ha någon gång. När jag nu ska dricka champagne. Det skulle möjligtvis vara på en Bergmanhelg då, men då ska det kanske vara cherry.

U.J.