fredag, augusti 24, 2007

Nästa års musikalhändelse!

Det här måste ses!
Mikael Samuelsson ska göra Jekyll och Hyde. Det kommer att bli väldigt bra och jag tycker nästan att jag och Östgötateatern ska ha en del av äran.
Det är nämligen en av de musikaler (tillsammans med West side Story) som Östgötateatern varit först med att spela i Sverige.
Sofia spelade musiken för mig någon gång på Flamman för hundra år sedan. Den är väldigt bra. Som framgår av titeln är ju huvudrollen dubbel, vilket illustreras genom variationer i sångstil. På Östgötateatern gjordes det där av Anders Ekborg, och såvitt jag förstått lät det mycket bra men inspelningen jag hörde var givetvis den engelska.
Och jag sa -när jag konstaterat att det var bra något i stil med:
- Den enda som jag kan tänka mig göra det här på svenska är Mikael Samuelsson.

Och nu, sisådär fem år efteråt har någon på något produktionsbolag fattat.
Varför lyssnar folk inte på mig från början?

Detta var en trumfatorisk parentes. Nu ska jag åka till Mallorca och gnälla på vädret.
Hoppas det finns svenskt te på hotellet.

U.J.