onsdag, augusti 22, 2007

Stängt på grund av Sangria

Som jag tidigare skrivit kommer jag snart - natten till lördag - att resa bort. I femton dagar ska jag plågas under Spaniens sol. Jag kommer leva för att göra åt så lite pengar som möjligt, få ihop så många arbetstimmar som möjligt och förhoppningsvis läsa Gustaf af Geijerstam.
Räkna inte med att höra av mig därifrån i någon form. Det blir inte ens vykort till familjen. Det är möjligt att det blir något blogginlägg men långt ifrån säkert är det inte. Men alla livstecken från mig fram till omkring den tionde september ska ses som ren bonus.

Det hör till saken att jag inte kommer att vara riktigt mänsklig när jag kommer hem heller. Det är ungefär samma trötthet i kroppen som efter ett Nolle-p, fast deprimerat också. När jag varit på tjänsteresa i fyra dagar brukar det ta ungefär en vecka att återhämta sig. Vi får se hur det går den här gången. Jag räknar iallafall inte med att göra mycket mer än att se på film och läsa serier första veckan hemma.


(Och ja, lägenheten är givetvis vaktad. Vad tror ni om mig?)

Jag ska tänka avundsjukt på er när det regnar på er och ni går till era tråkiga små jobb.

U.J.