söndag, april 27, 2008

Decenniets jobbannons

I dagens upplaga av Borås Tidning kan man läsa följande platsannons:

Spelar du Play Station
Är du snäll? Då har vi ett fast jobb till dig.
Gå in på www.aspereds.se Under länken
"Jobba hos oss" får du mer info.

Som arbetslös är det naturligtvis frestande att låna ett play-station och lägga sig i hårdträning men åtminstone så länge min arbetsförmedlare inte kräver det tror jag att jag avstår. Det finns tusentals killar (och en och annan tjej men de har kanske mer realistiska förväntningar?) i det här landet som bara har gått och väntat på den här annonsen. Nu har de sin chans och kampen kommer att bli hård.

I samma BT kan vi även läsa att apor som åtnjuter låg status i flockhierarkin är mer benägna att byta ut sin mat mot kokain än andra apor.
För tydlighetens skull ska jag kanske påpeka att jag inte ser något samband mellan dessa båda texter.

U.J.