onsdag, april 30, 2008

Humor igen!

Och så har jag beskyllts för att vara rolig igen! Det är outhärdligt.
Kanske särskilt när det kommer från en handläggare på arbetsförmedlingen som just läst ens desperata ansökningsbrev. (Det har dessutom hänt förr att jag fått höra om mina jobbsökningar och det skulle kunna förklara ett och annat om min karriär, dock utan att jag begriper något.)

På går'n häromdagen fick jag höra att jag led av "engelsk humor". Undrar om det är någon diagnos jag kan söka för. Jag har just fått nobben av vårdcentralen som inte vill ta hand om min nagelsvamp och då antar jag att de inte vill behandla min lustighet heller.

Och när man skriver kommer anklagelsen stup i kvarten. Det skulle inte förvåna mig om jag någon gång kommer att bli anklagad för dålig humor i en text jag själv ansett vara allvarlig.

Humor är som den moderna definitionen av sopor: resurser på fel ställe. Brer man på ordentligt blir det tydligen roligt, vare sig man vill eller inte.
Jag måste börja skriva mindre engagerade ansökningsbrev.

U.J.