tisdag, september 21, 2010

SD åter avs

SD
Box 200 85
104 60 Stockholm


Återsänder här en bunt papper som hamnat på mitt hallgolv. Det satt en lapp på dörren om att vi undanber oss reklam. Nu är kanske inte detta reklam i teknisk mening för enligt lag måste man kunna styrka påståenden som framförs i sådan och det tror jag skulle bli svårt.

Jag skickar hursomhelst tillbaka dem till er. Kanske kan ni använda dem igen nästa val eftersom ni bara läser källor som passar er och Riksdagens utredningstjänst knappast kan hitta något som går att använda för att sprida era teser till medborgarna. Därför antar jag att ni kommer att fortsätta att säga ungefär samma sak.

Själv funderar jag på att flytta utomlands. Begreppet svenskhet har blivit besudlat för lång tid framåt.

En sak till: Om ni nu ska bete er ”så seriöst som möjligt” som någon av era höjdare uttryckte det i radio får ni faktiskt sluta limma upp era planscher i vår entré. Det råder inte fri affischering där och det kan försvåra brandkårens arbete ifall det skulle brinna i ett hus där någon satt upp valaffischer framför fönstren. Dessutom är limmet och resterna av pappret svåra att få bort. Jag har i demokratins namn genom min skatt betalat dessa papper och jag skulle uppskatta om ni inte dessutom höjde min hyra genom ökade städkostnader.


Hälsningar


[Mitt namn]
[Min bostadsort]

-------

Jag tänkte avsluta med "Håll Sverige rent" men jag tror det används av alla sidor och skulle kanske kunna missförstås. Mörkermännen får motas på det sätt som passar för stunden. Får extremhögern mot förmodan sin efterlängtade revolution kan väl inte slagsmål på gator och torg uteslutas. Tills vidare får vi försöka vädja till människors förnuft och då och då drämma till monstren med en kommunalgrå mapp.

U.J.