fredag, januari 01, 2010

Verksamhetsberättelse 2009

- Sökt ett antal jobb. Dock inte så många som kan tro eftersom rätt mycket tid tillbringats med att jobba och att vänta på respons från intervjuer.
- Varit på två intervjuer. Missat ett drömjobb och fått ett bra.
- Publicerat en essä och en debattartikel. Kört fast två essäer. Sumpat relationen till ännu en redaktör.
- Lärt mig en del om privatbanksrörelsen och fått lust att läsa böcker om etnologi.
- Ritat upp mallen för en gustaviansk äventyrsserie och skrivit en inledning som jag nu inser röjer en pinsam okunskap om vargjakt. Håller på att täppa till de luckorna nu.
- Tränat ganska mycket under våren (i snitt 2.-3 ggr/vecka) för att sedan helt försumma det under hösten. Vikt, kondition och välbefinnande påverkas inte. Den enda effekt träning har på mig är att jag blir tröttare och får mindre gjort.
- Arbetat rätt mycket när tillfälle bjudits. Lyft lön från fyra olika arbetsgivare.
- Tjänat ca 110 000 under senare halvåret vilket torde vara rekord. Första halvåret var klenare – halv a-kassa.
- Dragit igång biodling och därtill hörande kooperativ. Lite om tid att jobba med det – särskilt utskick etc – men överlag mycket lyckat.
- Fått de första varningstecknen på att min årskull är på väg in i familj- och husåldern.
- Sett Olov Svedelids historiska ungdomsromaner gallras.
- Missat tillfälle att skriva till Harry Järv.
- Nästan lärt mig att dricka whisky
- Haft ett lysande läsår. Läst ca 50 böcker, ett antal barnböcker oräknade. Listan rymmer många "uppgörelser" såsom Carina Rydberg och Per Hagman (vilka är dåliga) och Ranelid – som fascinerar och väcker ömhet på samma sätt som vissa sorters dålig film.
- Haft ett betydligt sämre skrivarår. Fått en och annan idé men lever i stort sett kvar i 2008s beting.
- Ätit lagad kvällsmat betydligt fler gånger än jag har tid med.
- Grovt försummat bloggandet, delvis pga twitter. Delvis av samma anledning som jag försummat allt annat, nämligen arbete.

Detta är i stora drag min verksamhetsberättelse för 2009. Det finns en verksamhetsplan för 2010 också men vid närmare eftertanke tror jag att jag nöjer mig med att skriva in den i min nya kalender (när jag köpt en för jag hade räknat hårt med att få en i julklapp och det fick jag inte).

U.J.