tisdag, juli 07, 2009

Äkta kristdemokrati

Översatt till dagens verklighet måste påpekandet "Du kan inte tjäna både Gud och Mammon" betyda "du kan inte tjäna både miljön och tillväxten". Eller på det sociala området: "Du kan inte tjäna både mänskligheten och vinstintresset".

(Nejdå, jag är inte panteist. Men bibeln är i mina ögon rätt tydlig med att det finns ett samband mellan att tjäna Gud och att tjäna hans skapelse.)

Jag begriper inte varför inte Kristdemokraterna håller på med sådant här istället för att gagga om en massa trams, exempelvis kärnfamiljen som inte ens fanns på den bibliska tiden.


U.J.

1 Comments:

Blogger Erik Vestin said...

http://www.ffff.nu/

Notera namnet på en av skribenterna. Jag fick läsa många gånger innan jag trodde mina ögon. Fast jag borde kanske inte bli förvånad... det har ju funnits tecken.

6:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home