fredag, augusti 11, 2006

Dejavu

Nu är jag där igen: Det värker så där lite irriterande i hela kroppen och jag vill ropa åt hela världen: skjut mig eller låt mig sova. Ge mig något bra smärtstillande och lägg om forskningsanslagen så att man snart kan köpa sömn på tub.
Det är min lediga dag och jag högtidlighåller den genom att hoppa upp klockan kvart i fem, städa, plugga kommunallagen (tenta om 27 timmar. Kanske den sämst förberredda i min karriär), laga cyklar mm.
Och oroa mig för hur mycket jag kommer att jobba i nästa vecka. Förhoppningsvis bara en dag. I värsta fall tre. Det borde inte oroa mig egentligen men jag känner mig snuvad på nedräkningen när den där tidpunkten då jag ska få ta tag i saker igen ständigt skjuts upp.
Till råga på allt annat jag gnäller på verkar min dator ha kapsejsat. Någon som känner en gratis it-tekniker i Borås?

U.J.