lördag, augusti 05, 2006

VG-varning

Idag har jag skrivit min första salstenta på nästan två år. Jag hade totalt studerat ungefär 3-4 timmar den här veckan och innan dess hade jag misslyckats kapitalt med övningsuppgifterna.
Någon gång i torsdags sade jag de magiska orden
- Om jag blir godkänd är det ett bevis på att det akademiska systemet inte fungerar.
Och då visste jag att jag hade vunnit. Jag har nämligen sagt det förr och gång på gång blivit överbevisad. Och eftersom det akademiska systemet inte fungerar kommer jag att bli godkänd på den här tentan.
Induktion - Deduktion - Resignation.

Visst, jag hade väl lite förkunskaper så ett G kunde jag kanske vara värd, men jag tror knappt det räcker. Jag tyckte faktiskt att jag hade god koll på alla uppgifter så resultatet borde bli hyffsat.
Idag har jag alltså tagit 4,5 poäng, förutsatt att mina båda inlämnade hemtentor uppskattas. Hyffsat dagsverke för heltidsarbetande. Egentligen skulle jag ju vara ledig frånochmednu och ägna mig åt världsliga ting som min uppsats men det har gått som alltid i arbetslivet: det blir några dagar till.

U.J.

1 Comments:

Blogger sintji said...

hah. nu ska vi se... hur står det till? vänligt men bestämt hoppas jag att du njuter av livet. det var alltför längesedan. andrej har lurat hit mig ---> thestrangestenglishwordisobfuscate.blogspot.com. sicken räv han är. jag hoppas att vi kan samtala inom en snar framtid. jag hänger något oftare på icq numera. /d

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home