torsdag, januari 24, 2008

Ändock

Ändå tyckte jag om filmen och om jag får se den i handeln som billig dvd någon gång i framtiden (och i synnerhet om det finns ett making-of-program som extramaterial) kommer jag att ha svårt att stå emot.
Det har varit en rätt risig dag idag. Jag har mest varit trött, hungrig och sockerberoende. Jag har varit ledig hemma i lägenheten och ändå varit grinig och inte vetat vad jag ska göra - det händer aldrig när jag är frisk.

Efter två timmar i biosalongen och lite magi är jag en annan människa.

Fiktionen blåser liv i oss. Det spelar ingen roll om det är fånigt - det underlättar. Den viskar till oss att leva mer, drömma större och sikta högre.

Nu är jag på stridshumör. Orden ropar på mig (förklara den metaforen någon). Jag vill skapa och jag vill strida och vilken hydra som än ställer sig i vägen får finna sig i att få spö.

Jag hoppas att den känslan finns kvar i morgon. Just nu ska jag nämligen ägna mig åt två dagars ackumulerad disk.
Sådan är nämligen den här världen.

U.J.