måndag, februari 27, 2006

hur man överlever i Småland

Åter efter att ha legat på sjukhus i knappt ett dygn. (ok. på gästhemmet men ändå). Nu är det bevisat: I Småland äter man lever jämt! Efter att ha sett både nord och syd av detta Sveriges Chile frågar jag mig och er andra om det inte är hög tid avlägsna den utväxt som går under namnet Kalmar län!
Nej, skämt åsido, folk har varit snälla mot mig och jag har lärt mig massor. Tyvärr gjorde en bugg i systemet (som visade sig vara ett skrivfel) och en del annat tidskrävande att min pilotundersökning kanske uteblir.
Efter en diet bestående av ädelost och grädde, baddare (sådana där chokladöverdragna skumkex) och pizza återvänder jag nu till det grå lunket. Någon dags hets till, sedan blir det vanligt småsegande där jag gör lite av allt och mest ingenting.

U.J.

6 Comments:

Blogger Erik Westin said...

Sveriges Chile? Förklaring tack.

2:51 em  
Blogger Sofia said...

Är avlångt en tillräcklig förklaring?

8:53 em  
Blogger Erik Westin said...

Nej, jag har aldrig tänkt på Småland som avlångt. I så fall skulle väl snarare Öland vara reserverat för den beteckningen?

9:44 em  
Blogger Erik Westin said...

Jaha, det syftade på Kalmar län (fattade jag sent, efter att ha läst om och kollat på en karta). Då är jag med lite bättre i noterna.

9:48 em  
Blogger A said...

det vore intressant att ta reda på om det finns fler likheter.

9:19 em  
Anonymous Anonym said...

Jag får väl erkänna att liknelsen främst kommer från länets absurda förhållande mellan längd och bredd, även om jag numera även kan intyga att Kalmar län har ett bistert klimat (vilket ju iochförsig väl inte gäller hela Chile?). Liknelsen håller nog inte riktigt för en med djupare kännedom om Chile. Fast även jag tar gärna emot fler likheter. Skulle bli lite som upptakten till ett myran-resonemang i stil med "nämn 13 skäl till att Red Stripe är en repressentativ dryck för Jamaica".

Nej, jag ber alla läsande chilenare om ursäkt men min åsikt om Kalmar län står fast=)

U.J.

1:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home