onsdag, februari 01, 2006

hackmat

En annan intressant detalj från gårdagens föreläsning var att Ludvig tydligen gick i samma skolklass som Adolf Hitler och att en senare bok skyller hela andra världskriget och förintelsen på Wittgenstein. W var nämligen av judisk börd (ungefär lika mycket som Hitler iochförsig), stormrik och mycket egendomlig och överlägsen.

Idag har Sofia varit ute i stora världen och pratat med häftiga människor. Jag har suttit hemma och läst metod och slösurfat och ringt ett och annat samtal till Kalmar län. Jag tror jag behöver något att skriva på. Jag har inget att organisera min spilltid kring längre. Hellre kvalificerad studieflykt än dålig.

Dagens syn var egentligen gårdagens. Borås Stad är sedan några dagar överkletad med affischer som gör reklam för "Lilla kycklingen" som Disney har bestämt är årets bästa film. När jag gick förbi den upplysta affischtavlan vid kulturhusets busshållplats kastade jag en blick på vad som var uppsatt på andra sidan och där fanns en stor annons för viktväktarnas kycklingkebab. Så mycket respekt för viktväktarna har jag inte haft sedan tiden innan människor i bekantskapskretsen började räkna points. Go viktis!