tisdag, januari 24, 2006

Bloggdöden?

Det var länge sedan jag skrev nu och jag skriver sällan. Frågan är om 101 ord drabbats av bloggdöden men svaret är än så länge nej, så länge jag känner till. Jag har rentav varit på väg att skriva här några gånger men hejdats i sista stund.
Tills nyligen rasade konståknings-någonting och Sofias rymdskepp drar ned så mycket media därifrån att endast ett litet fiber blir kvar av bredbandet. Min dator har en strulig period igen efter att -tackochlov- varit mig trogen under hela mardrömstentaveckan (tre hemtentainlämningar och två examinerande seminarier underloppet av sisådär sju dagar). Virusskyddet måste installeras om för att kunna uppgraderas och det är inte att tänka på så länge som det finns konståkningsfilmer kvar uti i e-rymden.

Sedan har jag faktiskt inte haft lust att skriva en del av dagarna. Jag har mått ganska dåligt. Läget är alltså ungefär som vanligt: ovanligt illa, mellan lyrik och panik.

Nu måste jag snarast gå till skolan för en så gott som fullkomligt onödig lektion i teori och metod. I stereon går en nyinskaffad LP-skiva med Ralph Lundstens "Strömkarlen". Det är nog den konstigaste konstmusik jag skaffat någonsin. Skivomslaget av Hans Arnold bidrog starkt till att jag köpte den. Men jag ska nog lära mig att tycka om den.
Jag köpte den i Kalmar där jag ska tillbringa en del tid framöver. Fast mest vill jag egentligen skriva: I kalmar är det dåligt väder - Åk aldrig dit!

U.J.