fredag, februari 03, 2006

jobb?

Idag har jag "jobbat" på uppsatsen, dvs av hedersskäl behövde jag skicka något idag och det har jag just gjort. Och först behövde jag skriva det. Har suttit och klottrat lite på något som inte nödvändigtvis, men möjligtvis skulle kunna bli min metod. I det här fallet rör det sig om fördelningen mellan enkäter och intervjuer och möjligheten att maximera båda metodernas fördelar.
Funnos här dolda kameror skulle informationsvetarna på andra sidan anteckna. Jag beter mig inte klokt när jag jobbar. Klocka må vara nästan tre men dagens koncentrerade arbetspass består inte av många timmar. Så fort jag satt mig och klottrat ett par rader som jag tycker är bra, blir jag bekväl och övergår till att lyssna på radio, byta musik eller springa bort till datorn för att kolla vilka filmer som finns på videomix och ifall "metodtriangulering" finns i nationalencyklopedin. (Det gör det inte.) Jag är mycket odisciplinerad, och det plågar mig. Jag hoppas att det går bättre längre fram i projektet även om jag just nu inte har några tecken eller erfarenheter som tyder på det.

U.J.