måndag, december 03, 2007

Moderna mysterier

Ni kommer ihåg den där vitsen som stod i alla vits-böcker någon gång på sent åttiotal (och säkert står där än)?:
- Min fru har två fulla garderober och inte en trasa att ta på sig.

Men det finns ju liknande mysterier. Jag har inte räknat men jag måste äga omkring 200 cd-skivor. Och ingenting att lyssna på.

Och internet är enligt vissa bedömare tidernas största bibliotek (inte så underligt eftersom det nu lever fler läs- och skrivkunniga än det gjort tidigare - sammanlagt). Ändå finns där ingenting som man vill läsa.

Jag säger som min gamle fadder: om man inte har något liv, behöver man någon mening då?

Nu ska jag städa i protest mot tillvarons intighet.

U.J.

1 Comments:

Blogger Andreas Hedberg said...

Internet är inte ett bibliotek, internet är ett biblioteket efter att någon slängt in en handgranat.

10:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home