torsdag, oktober 26, 2006

Lugnet före stormen

Snart ska Gudrun II dra in över Borås sägs det. Jag ska stå på balkongen och se träden vaja under mig och träna på mitt bästa bovskratt. Om jag får tid. BAM har fått mitt intresse för chefskarriärer att svalna betydligt men kanske återuppstår det lite ikväll.

Fast mest ska jag sitta vid datorn och banka, i fåtöljen och klottra och vid skrivaren och vända papper. Sofia har dragit till Linköping vilket gör att jag har över 70 timmar framför mig då jag kan leva för, på, med och av min uppsats utan att behöva tala med någon.

Det börjar pirra lite i kroppen nu, men det kan vara avtändningen för att jag inte fått socker i mig på en liten stund.

Med lite tur har jag och Beethoven en alldelles magisk helg framför oss.

Tiden då jag inte skriver ska jag ägna åt att dricka saft ur min nya Mårran-mugg som jag fått av min snälla sambo. Detta eftersom Mårran är en av dem i muminservisen jag har enklast att identifiera mig med, då ju Bisamråttan i hög grad förbises av mumiehistoriernas revisionister.
Jag övervägde nog faktiskt ett kort ögonblick att kalla den här bloggen något med Bisamråttan.

U.J.