söndag, oktober 22, 2006

Nya utmaningar?

För ganska länge sedan - jag tror det var en av alla de där idéerna i somras som jag aldig bloggade om - blev jag sugen att på upprätta min bibliografi. Det vore egentligen ett ganska fånigt projekt eftersom de mest "seriösa" och de största artiklarna skulle vara från Kult men det kändes ändå som det vore roligt att få lite överblick. Och kanske kunna göra någon sorts avstamp, kanske mot något nytt.

Ett erbjudande om ett sådant där nytt dök upp på mäjlen i går kväll. Jag har blivit tillfrågad att medverka i en jubileumsskrift till Ester Ringnér-Lundgrens minne. Och jag har tackat ja.
Det blir nog en ganska liten skrift, tryckt på repro i Linköping och såvitt jag vet skriven av idel glada amatörer, men det kan nog bli roligt. Det ger mig en förevändning att läsa om en massa gamla rödryggar (=B Wahlströms barnböcker) och kanske att bli katalogiserad på Svenska Barnboksinstitutet. Alltid något.

U.J.

1 Comments:

Blogger Andreas Hedberg said...

Gratulerar till uppdraget.

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home