torsdag, november 02, 2006

Naturligtvis....

Det är över. Efter sisådär tio månaders nervositet och dåligt samvete och mängders av patiencer är uppsatsen inne. Vid etttiden i förrgår natt mäjlade jag den. Sedan blev det disk, fyra timmars sömn och upp för att jobba. Livet är inte alltid så glamoröst.
Naturligtvis är jag inte nöjd. Naturligtvis har jag sagt att jag snarast kommer komma med ändrings- och förbättringsförslag men i prakten har jag spikat hur 98% av upppsatsen kommer att se ut. Återstår en lång akademisk cirkus innan jag får försöka gå vidare på allvar.
Och naturligtvis har jag redan gjort mig massor av illusioner om vad jag ska göra nu när livet börjar. Och jag ska... öh... tvätta och städa och ta lite resterande poäng. Någon gång i slutet på nästa vecka kommer jag att inse att mitt nya liv är ungefär lika roligt som mitt gamla. Men jaja, det är väl alltid ett steg framåt, och nu har jag åtminstone sinnesro att sitta i soffan och läsa Rocky om kvällarna.

U.J.